تأثیر ماسک زدن بر میزان اکسیژن دریافتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 9 / 1 / 1401
بازدید : 213
نویسنده : sharef zadeh

 با گسترش روزافزون بیماری کرونا، محققان به صورت مستمر برای یافتن راهکارهای مدیریت و کنترل بیماری تلاش می کنند. راه اصلی انتقال ویروس کوید ۱۹ ورود ذرات ویروسی به دستگاه تنفسی فرد از طریق سرفه، عطسه و صحبت در فواصل نزدیک است. بنابراین، ماسک های صورت در کاهش میزان انتقال ویروس نقش مهمی دارد. از همان ابتدای شروع اپیدمی و توصیه برای استفاده از ماسک، افراد نگران تأثیر ماسک زدن بر میزان اکسیژن دریافتی خود بودند. در این زمینه، برخی افراد این مسئله را مطرح کردند که ماسک های صورت تهدیدی برای سلامت عمومی است. افراد تصور می کنند ماسک ها میزان استنشاق اکسیژن را کاهش و دی اکسیدکربن را افزایش می دهند.

یک مطالعه جدید این مسئله را بررسی کرده و نشان داده که تأثیر منفی ماسک های صورت بر میزان اکسیژن و دی اکسید کربن موجود در بدن بسیار ناچیز است. آن ها ادعا کرده اند این یافته ها حتی برای افراد مبتلا به بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) نیز صادق است. این تحقیق که در مجله Annals of the American Thoracic Society منتشر شده، به از بین بردن شایعات مربوط به استفاده از ماسک های صورت کمک می کند. نتایج این مطالعه نشان داد استفاده از ماسک هیچ تغییر بالینی قابل توجهی در میزان اکسیژن و دی اکسید کربن داوطلبان ایجاد نکرد. محققان حتی مبتلایان به بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) را نیز بررسی کردند. این افراد به طور کلی سطح اکسیژن خون کمتری دارند اما در همین افراد نیز، هیچ گونه تغییر عمده ای در مبادلات گازهای خونی به دلیل استفاده از ماسک مشاهده نشد.

بنابراین، افراد می توانند با خیال آسوده از ماسک استفاده کنند. روشی که یکی از مؤثرترین اقدامات برای کاهش انتقال ویروس و مدیریت بیماری است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 134
بازدید ماه : 2576
بازدید کل : 1076560
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com